Hemleveranser och legitimationsplikt
Bra att veta
Minsta beställning är en låda (sex flaskor). Leverans sker normalt 10–16 dagar efter beställning.
För att få leverans måste du enligt svensk lagstiftning ha fyllt 20 år och kunna uppvisa giltig Id-handling vid leveransen.
Leveranserna utförs av våra samarbetspartners Gordon, Best, Bring och PostNord. Hämtning är möjligt på någon av Bests depåer, länk till dessa.
Om någon annan ska ta emot ut leveransen i ditt ställe, ska både ditt och budets ID-handling visas. Leveransen får inte lämnas utanför bostaden.
Det går inte att välja ett kortare tidsfönster än det som anges av respektive transportbolag.
Transportörerna (ej PostNord) skickar sms med leveransdatum och information om när du senast kan ändra leveransdatum (kostnadsfritt).
Observera att adressändring efter att ordern är packad, för sent inkommen datumändring och misslyckat leveransförsök debiteras med 159 kr.
Mot tillägg av 499 kr kan i vissa fall erbjudas leverans med ett kortare tidsfönster.
Är något fel eller sönder när du får leveransen, kontaktar oss omedelbart info@gassaswine.se.
Kontaktuppgifter
Gordon tfn: 010-551 8002 e-post: info@gordondelivery.com
Best tfn: 08-447 33 00 e-post: hemleverans@besttransport.se
Bring tfn: 0770-11 33 00 e-post: cs@bring.com
PostNord tfn: 0771-33 33 10
Leverans i Sverige
GORDON DELIVERY
Storstadsområden: vardagar kl. 16-22, lördagar 9–18, söndagar 10–17 el. 14–22. Dagtid 12–18.
Övriga områden: vardagar kl. 14.00-22.00, lördagar 9–18 och söndagar 10–22.
Beroende på om du bor, i eller utanför storstadsområdena Malmö, Göteborg och Stockholm har leveranserna olika tidsfönster och leveransdagar.
Du ska välja ett leveransdatum där du kan vara hemma under hela tidsfönstret. Senast på leveransmorgonen får du ett kortare tidsfönster på cirka 1h när leveransen kommer att ske.
När din order är packad får du sms från Gordon med leveransdatum.
Du kan ändra leveransdatum genom att kontakta Gordon info@gordondelivery.com. Det framgår hur lång tid du har på dig för att ändra datum (kostnadsfritt). Ändringar därefter debiteras med 159 kr.
Kvällen innan eller leveransmorgonen får du ett sms med ett leveransfönster på cirka 1h. Du kan följa bilen i realtid och får sms när föraren är cirka 30 minuter från din adress.
Om leveransen misslyckas
Finns ingen på plats när Gordon kommer , får du sms att leveransen misslyckats och information om att du måste kontakta Gordon samma dag.
Annars sker automatiskt omleverans dagen efter (vanligtvis) kl.15-22, lördag 9–18 och söndag 10–22.
Varje misslyckat leveransförsök debiteras med 159 kr.
BEST Transport
Dag: kl. 8-17 Helg: kl. 17-22, endast i Stockholm och Göteborg.
Kväll: kl. 17-22 Hämtning på vissa orter
Best levererar dag och kvällstid och bor du i Stockholm kan du även få helgleverans. Det är även möjligt att hämta på någon av Bests depåer.
När din order är packad får du sms att Gassås Wine beställt leverans. När sedan ordern har ankomst scannas på Best i Malmö, får du länk med ett leveransdatum.
Via länken kan du ändra leveransdatum och det framgår inom vilken tid det måste ske. Ändringar därefter debiteras med 159 kr.
Behöver du flytta fram leveransen ytterligare kontakta Best hemleverans@besttransport.se.
På leveransdagen får du ett ungefärligt klockslag när Best beräknas leverera.
Notera, att den estimerade leveranstiden kan komma att ändras under kvällens gång, och du ska därför vara tillgänglig mellan kl. 17-22.
Du kan följa leveransen i realtid.
Om leveransen misslyckas
Finns ingen på plats när Best kommer registreras leveransen som misslyckad. Du blir kontaktad för ett nytt leveransdatum. Varje misslyckat leveransförsök debiteras med 159 kr.
BRING
Dag: kl. 8-16
Kväll: kl. 17-22
När ordern är packad får du SMS med ett leveransdatum. Via länken kan du ändra leveransdatum och det framgår inom vilken tid det måste ske. Ändringar därefter debiteras med 159 kr. Behöver du flytta fram leveransen ytterligare kontakta cs@bring.com.
Senast leveransmorgonen får du ett sms med ett leveransfönster på cirka 1h.
Du kan följa bilen i realtid och föraren kontaktar dig via sms eller samtal cirka 30 minuter innan leverans.
Om leveransen misslyckas
Finns ingen på plats när Bring kommer registreras leveransen som misslyckad. Du blir kontaktad för ett nytt leveransdatum.
Varje misslyckat leveransförsök debiteras med 159 kr.
POSTNORD
Du får sms när ordern är packad med leveransdatum och därefter löpande information via sms.
Misslyckas PostNord att leverera får du sms om att du kan hämta din order hos närmaste ombud.
Hemleverans i Spanien och Portugal
30 EUR / kolli
• Obligatorisk ID-kontroll vid leverans.
• Leveranser sker med SEUR måndag till lördag mellan klockan 10.00-22.00. Du kommer löpande att få sms från transportören med leveransuppdateringar.
Har du frågor kontakta oss på info@gassaswine.se eller ring +46 40-630 36 30 (Sverige) eller + 34 663 827 606 (Spanien).
Vi talar svenska, engelska och spanska.
Hämta på depå
Hämtning är möjlig hos BEST transport i Borås, Göteborg, Halmstad, Jönköping, Kalmar, Karlstad, Linköping, Luleå, Malmö, Norrköping, Nyköping, Oskarshamn, Skellefteå, Sundsvall, Tidaholm, Umeå, Visby, Växjö; Örebro och Örnsköldsvik.
Se länk för adresser och öppettider.